Brändi-ilme
Brändin rakentaminen
Sosiaalinen media
Tapahtuma
Verkkosivut
Video
Jos olet syntynyt viime vuosisadalla, niin Tubecon ei välttämättä sano sinulle mitään. Jos taas sinulla on lapsia kotona, niin et ole voinut välttyä kuulemasta Tubettajista ja tubettamisesta: se on kuuminta hottia! Tubeconissa perusasetelma tubettajien elämän seuraamisesta videoiden välityksellä muuttuu – tubettajat ja heidän seuraajansa kohtaavat toisensa nimittäin livenä!
Hypellä pääsee pitkälle. Vuonna 2018 oltiin tultu siihen pisteeseen, että Tubecon on tapahtumana ja brändinä muutakin kuin pelkkää innostunutta hypetystä. Myös ala on kehittynyt paljon, ja tubettamisesta on tullut kaupallista liiketoimintaa. Tämän lisäksi Tubecon on vakiinnuttanut paikkansa alan ykköstapahtumana Suomessa.
Lue, mitä yhteistyöstämme kirjoitettiin Markkinointi&Mainonta-artikkelissa.
”Jos tyytyy nykyiseen, niin vauhti vääjäämättä hidastuu. Kun vauhti hidastuu, niin naapurit tulevat rinnalle ja ohi”, toteaa Vastavirran toimitusjohtaja Jan Grehn.
Haluatko olla ”ihan hyvä” kotikentällä vai kenties maailman paras? Tubecon valitsi jälkimmäisen. Päätettiin, että tähdätään yhdessä huipulle.
Vastavirtamaiseen tapaan aloitimme yhteistyön yhteisellä workshopilla, jossa käytiin läpi Tubeconin arvoja, työntekijöiden näkemyksiä brändistä sekä syitä, miksi tapahtuma on alun perin perustettu. Yhteisen keskustelun pohjalta suunnittelimme ja toteutimme tapahtumalle houkuttelevan brändi-ilmeen. Uuden ilmeen keskiössä on sormenjälkilogo. Siinä korostuvat tapahtuman ytimessä olevat arvot, kuten yhteisöllisyys sekä erilaisuuden kunnioittaminen.
Huomasimme pian, että riittävän kuvamateriaalin ja kiinnostavien brändielementtien takaamiseksi meidän tulisi järjestää Tubeconille imagokuvaukset. Halusimme tapahtuman pääteeman, tubettajien ja heidän faniensa kohtaamisen, näkyvän vahvasti myös visuaalisessa ilmeessä. Tämän johdosta loimme ilmeen keskiöön 3D-pääpatsaat, joissa toinen puoli muodostuu tubettajan kasvoista ja vastaavasti toinen puoli hänen faninsa kasvoista. Tubettaja ja fani kirjaimellisesti kohtaavat pääpatsaissa!
Tämän jälkeen jalkautimme uuden ilmeen eri kanaviin ja pintoihin – suunnittelimme ja toteutimme tapahtumalle uudet verkkosivut, loimme sosiaaliseen mediaan kuva- ja videomateriaalia ja suunnittelimme sekä toteutimme printti- ja digimainoksia. Lisäksi tapahtuman painotuotteet, screenmateriaalit ja Aftermovie ovat Vastavirran käsialaa.
Tubeconilla oli vahva halu näkyä Helsingin katukuvassa ennen tapahtumaa. Suunnittelimme ja toteutimme markkinointikampanjan Stockan ikkunaan – keskustan paraatipaikalle. Kahden viikon ajan uuden ilmeen mukaisesti sisustetussa ikkunassa Tubecon-tubettajat esiintyivät livenä ohikulkijoiden uteliaiden katseiden edessä. Lisäksi screenit mahdollistivat tubettajien YouTube-videoiden seuraamisen aamusta iltaan. Halusimme mahdollistaa ohikulkijoiden kuulevan ikkunan tapahtumat koko ajan. Mikä parasta, onnekkaat fanit pääsivät myös ikkunaan sisälle touhuamaan tubettajien kanssa! Tubettajien ohjelmanumeroiden aikana myös uunituoreita käsiohjelmia jaettiin ohikulkijoille.
Kampanjan avulla ihmisten tietoisuus Tubeconista kasvoi merkittävästi.