Ajattelun muutos AOI
Brändi-ilme
Brändin rakentaminen
Monikanavamarkkinointi
Sosiaalinen media
Tapahtuma
Verkkosivut
Video
Pääkaupunkiseudulle kaivattiin uutta, raikasta kotimaisen musiikin festivaalia, joka erottuisi massasta. Vastavirta valittiin yhteistyökumppaniksi festivaalin kehittämiseen sekä markkinoinnin ja visuaalisuuden suunnitteluun. Tikkurila Festivaalin visuaalinen ilme viestii iloisesta ja värikkäästä elämäntavasta, joka on vastakohta stereotyyppiselle suomalaisuudelle. Ilmeen lisäksi suunnittelimme tapahtumalle responsiiviset sivut, mobiiliapplikaation sekä radio- ja printtimainontaa. Tapahtuma on neljän kesän aikana vakiinnuttanut paikkansa Suomen suosituimpana kotimaisen musiikin tapahtumana!
Festivaali perustettiin vuonna 2014 ja se on kasvanut merkittävästi vuosi vuodelta. Elämykselliselle kotimaisen musiikin festivaalille on selkeästi ollut kysyntää. Vuonna 2016 festivaalilla vieraili jo ennätykselliset 20 000 ihmistä. Tikkurila Festivaali onkin kasvanut suosituimmaksi kotimaisen musiikin festivaaliksi. Kesän 2017 tapahtuma oli jymymenestys – koko tapahtuma myytiin loppuun ja uusi yleisöennätys rikottiin taas! Järjestelmällisen markkinoinnin kautta tapahtuma on vakiinnuttanut nopeassa tahdissa oman identiteettinsä, äänensä ja tyylinsä kohderyhmien mieliin. Markkinointia toki kehitetään jatkuvasti, vuonna 2017 on viety eteenpäin muun muassa digitaalista tekemistä.