Brändi-ilme
Monikanavamarkkinointi
Verkkosivut
Video
Kilpaillulla tapahtuma-alalla menestyminen vaatii rohkeutta tehdä asioita uudella tavalla ja puhutella kohderyhmää mielenkiintoisesti. Vuosien saatossa kesätapahtuma Raumanmeren Juhannuksen suosio oli päässyt hiipumaan. Miten tapahtuma saataisiin nostettua jälleen trenditietoisen kohderyhmän suosioon?
RMJ:n tavoite ja päämäärä oli järjestää Raumalla jälleen Suomen kuumimmat juhannusbileet – fokuksena juhannusfestareiden urbaani edelläkävijyys. Tähän haasteeseen Vastavirta pääsi osaltaan vastaamaan suunnittelemalla tapahtumalle uuden visuaalisen ilmeen ja verkkosivut.
Juhannus on tunnetusti keskikesän valon juhla. Vastavirtamaiseen tapaan lähdimme hakemaan RMJ:n ilmeeseen erottuvuutta sekä kiinnostavaa kontrastia valon ja kesäisen värikkyyden vastakohdalla – tummalla, dramaattisella värimaailmalla. Pääväreiksi valikoituivat vaikuttava tummanvihreä ja vahva sähköinen turkoosi. Värimaailmaan tuotiin lisäksi ripaus pinkkiä raikastamaan kokonaisuutta. Tummat värit ja sähköisyys istuvat mainiosti elektroniseen tanssimusiikkiin keskittyvän RMJ:n LED-valomaailmaan.
Rohkean visuaalisuuden myötä RMJ:stä kaivettiin esille trendikäs edelläkävijä. Tapahtuma nousi visuaalisuudellaan muiden juhannusfestareiden rinnalla ykköseksi. Ilme on saanut useilta tahoilta kiitosta sen toimivuudesta: Onnistuimme saavuttamaan uudenlaisen ja yllättävän lopputuloksen – toimivan visuaalisen pohjan, joka toimii mainiosti yhteen muun muassa laidasta laitaan vaihtelevien artisti- ja bändikuvien kanssa. Vastavirta vastasi asiakkaan haasteeseen onnistuneesti ja rohkea visuaalinen ilme auttoi yleisöä löytämään tapahtuman jälleen!