Sosiaalinen media
Tapahtuma
Video
Dr. Oetkerilla oli vahva halu lähteä tavoittelemaan nuorta kohderyhmää pizzakategoriassa. Mikä olisikaan parempi paikka tavoittaa heidät, kuin Tubecon! Vastavirta suunnitteli ja toteutti asiakkaan kanssa yhteistyössä tapahtumaan osaston, jonka päärooliin pääsivät tapahtumakävijät itse.
Toiminnan ytimeen ideoitiin Pilvenpiirtäjä-kisa, jossa Tubecon-kävijät pääsivät testaamaan taitojaan huojuvan tornin rakentamisessa: tyhjistä pizzalaatikoista tuli kasata mahdollisimman korkea torni kahdessa minuutissa. Mikä parasta, korkeimman pizzapilvenpiirtäjän rakentajalle oli tiedossa vuoden ilmaiset pizzat! Kisaamisen lisäksi tuhannet nuoret pääsivät herkuttelemaan Rustica-pizzalla, kun kokit paistoivat herkullisia lättyjä kiviuunin hehkuvassa lämmössä. Tällä reseptillä jatkuva kuhina osastolla oli taattu.
Tapahtumaosaston suunnittelun ja toteuttamisen lisäksi pääsimme jälleen näyttämään taitomme sosiaalisen median sisällöntuotannon ja videotuotannon osalta. Ensimmäinen tehtävämme oli pohtia, millainen sisältö nuoria kiinnostaisi Tubeconin kaltaisessa tapahtumassa. Päädyimme ideoimaan sisältöjä, joissa nuorten lempitubettajat tähdittivät päärooleja Dr. Oetkerin osastolla. Mukaan saatiin muun muassa Joona Hellman, Mandimai, A-lapset ja Iina Lehtimäki. Halusimme kuulla näiden vaikuttajien näkemyksiä pizzasta – ja tietenkin nähdä heidät kasaamassa pilvenpiirtäjää!
Tubeconissa paikan päällä oma sometiimimme haastatteli ja kuvasi niin tubettajia kuin heidän seuraajiansa, valokuvasi viikonlopun tapahtumia ja teki monipuolisia video- ja kuvajulkaisuja sekä Instagramin että Facebookin puolelle. Nuoren kohderyhmän tavoittelussa tärkeimpänä kanavanamme toimi Instagram, joten panostimme erityisesti Instagramin story-sisältöihin. Sometuotannon lisäksi videotiimimme teki tapahtumakonseptista Aftermovien jälkimarkkinointia varten.